خاکریز اول

سنگری کوچک اما قوی در برابر امواج زر و زور و تزویر

از خصم جز دشمنی ورزیدن توقع نیست اما چرا عده ای در داخل با تحریم هراسی در زمین او بازی کرده و پازلش را تکمیل کردند ؟! دفاع از حق هسته ای دفاع از تمامی حقوق یک ملت است . در واقع خاکریز اول ، حق هسته ای است و آنها تلاش می کنند که خاکریز اول را بشکنند تا بتوانند به همه حقوق کشورمان تعرض کنند و تحریم هراسی حربه ای شد برای رخنه در این دژ نفوذ ناپذیر ! کاری کنیم که در مقابل نسلهای آینده سرمان را بالا بگیریم تا نگویند پدرانمان با چند دلار و کمی رفاه ، عزت فروشی کردند ...

۳ مطلب در آذر ۱۳۹۲ ثبت شده است



  روش جدید دیپلماسی ایران در پرونده هسته ای هم محاسنی دارد و هم معایبی .

قصد ندارم الان محاسن و معایبش را بشمارم ( انشاله باشد برای فرصتی دیگر ) اما چرا آقای ظریف و دوستانشان سعی وافر دارند تا به مردم ایران این نکته را بقبولانند که اوباما اصلا اهل فرمول های خشن نیست ، اصلا طرفدار جنگ و تحریم نیست و دوست دارد با روش دیپلماتیک مساله ایران هسته ای را حل کند و فقط بخاطر بدست آوردن دل صهیونیست ها الکی ژست کابوها را گرفته  که مثل قبل ایران را تهدید می کند ؟

به سخنرانی اخیر آقای اوباما دقت کنید :
" با توافق ژنو برای اولین بار در یک دهه اخیر پیشرفت برنامه هسته ای ایران را متوقف کردیم . در 6 ماه آینده اطلاعاتی از ایران بدست خواهیم آورد که قبلا آنها را نداشتیم . ایرانیها اجازه نخواهند داشت ذخایر اورانیوم خود را افزایش دهند وباید کاهش دهند . پس چرا با وضع تحریم های جدید این وضع را خراب کنیم ؟

۸ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۳۰ آذر ۹۲ ، ۲۳:۲۶
محمد هادی سیفی

اخیرا آقای هاشمی سخنانی در مورد بحث مذاکره و تحریم ها ایراد فرمودند که در مقایسه آن با نگاه رهبری می توان پی به دو نوع تفکر متفاوت و حتی متضاد برد . این دو تفکر طرفداران خاص خودش را در بین مردم دارد که اتفاقا اینروزها نیز سرنوشت کشور بسته به میزان گرایش ما به یکی از این دو نگاه است . بنابراین کالبدشکافی برخی از قسمتهای سخنان این دو بزرگوار در روشن تر کردن راهی که در پیش داریم موثر خواهد بود .
آقای هاشمی فرمودند :
 « ما تحریم بودیم و هستیم و تحریم بسیار شدید است که با تدبیرمان بخشی از تحریم‌ها متوقف می‌شود
. تحریمی که در سنای آمریکا بنا داشتند اعمال کنند که اگر اتفاق می‌افتاد ایران به کلی محاصره می‌شد

۴ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۲ ، ۱۴:۵۷
محمد هادی سیفی
فرمودند در پیچ تاریخی هستیم اما به گمانم اکنون در حساس ترین قسمت آن باشیم  . نمی دانم ، شاید بعدها معلوم شود حدسم درست بوده و شاید هم نه ، اما اگر حداقل تاریخ یک قرن اخیر را مرور کنیم بواقع در نقطه بسیار حساسی هستیم ، زمان مثل باد میگذرد و ما غافل از اهمیت آن ،سرنوشت چند قرن آینده نسل مان در همین برهه کوتاه در حال رقم خوردن است ! سرنوشتی که با سکوت و قیام و قعودمان پیوند تنگاتنگ خورده .
در گزارش صد روزه فرمودند نخ تحریم ها کشیده شده ولی نگفتند نخ عزت و آقایی مان هم کشیده شد ! با مغلطه ای فریبنده و جذاب ، چرخیدن چرخ معیشتمان را با نوع چرخش سانتریفیوژها گره زدند ، اما نفرمودند که این بدترین و دشوارترین راه حل ممکن است !
شاید برخی بخواهند به خودشان بقبولانند کنند که انشاله بز است و همه چیز درست میشود اما این در باغ سبزی که به ما نشان می دهند در پسش چیز دیگریست . می خواهم حرف آخرم را همین اول کار بزنم و آن جمله ایست که شاید برای کسانیکه بوسیله آن بر کرسی قدرت نشستند دیگر تاریخ مصرفش گذشته باشد اما برای مردم هنوز تازه ی تازه است . « دیگر وقت و فرصت آزمون و خطا را نداریم ! » راه اقتدار و پیشرفت و عزت مردم ایران یک راه بیش نیست .  نگاهمان را عمیق کنیم ...
انشاله این وبلاگ بهانه ایست برای بی تفاوت نبودن .

۶ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۲ ، ۱۳:۲۹
محمد هادی سیفی